Tips på paketresor Alperna

Nibor1937

Ny medlem
Letar efter paketresa ner till Alperna v.8. Öppen för flera olika orter. Någon med erfarenhet som kan tipsa om bra/dåliga aktörer?

Tack på förhand.

wertigo

Medlem
Hej!
Personligen har jag testat både STS Alpresor och Nortlander. I mitt tycke, likvärdiga när det gäller helhet, men kanske något mer personal på STS's resor (antar att det är därför de är något dyrare med)

//Johan

Race

Ny medlem
När jag bokade min resa med STS tänkte jag att jag inte behövde Business Class (Sittplatser fram, måltid och extra bagage). Men nu när jag betalat visar bekräftelsen att jag får checka in max 15 kg och max 5 kg handbagage. Deras "Business Class" medger 20 kg och 8 kg handbagage. Inte 2x23 + 8 som jag hade trott, hehe. Vad blir nästa besvikelse, att liftkortet som ingår i priset inte täcker hela området? Att middagskupongerna gäller på en sunkig restaurang? Så bara för att man bokar en paketresa kan man inte slappna av utan man behöver göra samma research som då man ordnar resan själv.

lagerqvist123

Ny medlem
Jag bokade precis min första resa till alperna. Det blev en vecka i Les Arcs "Ski off pist Toute neige" via UCPA.

Jag valde UCPA eftersom det verkar vara prisvärt, smidigt upplägg och många nöjda kunder.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp